the last one - home sweet home

11 februari 2015 - Wijlre, Nederland

Mijn allerlaatste verslagje;

De laatste dag heb ik een hele leuke ochtend gehad met Greg & Marianne, ze namen mij nog mee naar twee hele mooie plekken aan de kust! Waaronder een brug genaamd "The Cliffbrug", de naam zegt het al een beetje het is een brug over de zee met aan de kant de 'rotsen' naast je. Daarna wilden ze mij naar mijn hotel op het vliegveld brengen erg lief. We waren bijna bij het vliegveld, toen we werden aangereden in de zijkant door een andere automobilist. Behalve heel erg geschrokken hadden we gelukkig hadden we alle drie niks en konden we de auto langs de kant parkeren om alles te regelen. De automobilist bleek dronken te zijn. Nadat we alles hadden geregeld waren we in auto gestapt waar wij nog even waren aan het napraten, de automobilist reed achter ons weg maar letten alweer niet op! Waardoor we bijna beide door een vrachtwagen werden aangereden, ja toen was ik helemaal geschokt. Het idee dat ik mijn reis bijna niet meer hadden kunnen na vertellen spookte nog lang door mijn hoofd, dat dit nu net op laatste dag moest gebeuren. Maar ben blij dat het goed is afgelopen en we alle drie er niks aan hebben overgehouden. Ik had een heel mooi hotel als laatste nacht waar ik gerust heb.

Na een onrustige nacht ben ik 's morgens na een lekker ontbijt naar de terminal gelopen om in te checken. Bij het ontbijt was er het besef al dat de reis was afgelopen, heel blij om naar huis te gaan maar toch ook een traantje omdat ik een hele mooie tijd heb gehad en zeker het land en enkele mensen wel ga missen. Het inchecken verliep allemaal soepel, was er snel doorheen. Om 12.00 was het dan zover en ging ik de lucht in! Na 9 uur en 20 minuten kwam ik aan in Guanghzou 'China', de eerste vlucht was goed verlopen. In China moest ik 6 uur wachten tot mijn volgende vlucht. Het wachten was erg lang, je hebt al een lange vlucht achter de rug en dan moet je nog weer op luchthaven hangen. Om 12 uur s' nachts steeg ik weer op voor het volgende stuk. Dit keer 12 uur en 50 minuten. Heeeel lang! Gelukkig kon ik dit keer wel aardig wat slapen, maar je slaapt niet heel vast. Na enige uren begonnen mijn rug en arm ook tegen te stribbelen, dat maakte de vlucht ook wel zwaarder. Om half 4 kregen we het ontbijt, voor mij het teken dat we dus bijna in Nederland waren :D. Om 6 uur landde we in Amsterdam en mijn hemel wat was het koud toen ik uitstapte. Ook hier liep verliep alles soepel met bagage etc. en stond ik om half 7 in de ontvangsthal. Daar snel gekeken voor de trein en die vertrok kwartier later al dus hop treinkaartje kopen en in de trein gesprongen, waar paps en mams mij in Maastricht stonden op te wachten!

Thuis aangekomen was mijn huisje versierd met welkom thuis en carnaval, geweldig! Het voelde raar om weer in mijn eigen huis te zijn maar ook heel fijn.

Australië was voor mij een hele mooie tijd! Een avontuur wat ik mij mijn leve lang zal herinneren. Na heel wat moeilijk gebeurtenissen de afgelopen jaren, had ik tijd nodig om dat eens allemaal even een plekje te geven. En daar heb ik mij dan ook die 3 maanden rustig de tijd voor genomen. Ik heb heel veel van het land geleerd. Ik ben op geweldige plekken geweest waar ik nog uren over kan praten. De 3 maanden zijn omgevlogen! Het was geweldig, iets om nooit meer te vergeten!

Ik ben de mensen dankbaar waar ik tijdje mocht logeren en daarnaast de mensen die ik ontmoet heb en leuke momenten mee heb beleefd!

Momenteel lig ik op de bank te rusten vanwege de jetlag, die hakt er toch wel beetje in deze keer. Maar ik kijk uit naar de Carnaval om weer gezellig met mijn vrienden door te brengen! :D

Vond het leuk hoe jullie met mij mee gereisd hebben met leuke en lieve reacties!

Ik ga weer verder met acclimatiseren.

Zie jullie allemaal een dezer dagen! :D

Lieve Jill & Thijs wens jullie nog heel veel plezier in New Zeeland & Australië! Doe voorzichtig! See you soon mates!

Liefs, Manon

1. Christel:
    11 februari 2015
    En wij hebben mogen meegenieten van je super reis
  2. Verstegen:
    11 februari 2015
    Fijn om weer thuis te zijn, de zon heeft vandaag voor jouw in zuid Limburg geschenen, even bijkomen om daarna volop de carnavals dagen beleven, geniet en tot ziens ! M&M.