The Grampians

12 december 2014 - Grampians, Australië

Hallootjes, hier weer een reisverslagje uit Downunder. Het zal een kort verslagje zijn want ik was een weekje ziek.

6 Dec

Om 8.08 de trein vanuit Melbourne naar Arrarat genomen. 2,5 uur durende rit maar het was een mooie rit met wel slecht weer. Onderweg 1 wilde kangoeroes gezien :D, zo raar om ze zien te springen door het veld haha. In de trein bedacht ik me ineens dat ik nog een potje met jam had en ik had crackers, dus dat werd me ontbijt, zonder mes moet je creatief zijn en dus dippen maar! De conducteur moest lachen toen die het zag :P. Aangekomen in Arrarat even zoeken hoe nu verder, er stond een touringcar dus de chauffeur maar eens even gevraagd, bleek dat ik met die touringcar mee moest naar ander dorp ''Stawell'', daar moest ik een uur wachten op me volgende bus naar ''Halss Gap'', toeristisch plaatsje midden in The Grampians waar ik me weekje ga doorbrengen. Dit was ook nog een half uur rijden. In de middag kwam ik aan bij het YHA Hostel, erg leuk en schoon! Het is helemaal van hout en je hebt er echt zo'n vakantiegevoel. Je zit hier letterlijk tussen de bergen ofja ''Hills'' (heuvels) noemen de Australiërs het, ze kennen hier geen bergen zeggen ze :P, nou ik vind het toch bergen. Het dorpje bestaan uit wat winkeltjes, 3 eetgelegenheden en voor de rest allemaal vakantiehuizen/campings. Terug in het hostel zat ik even in de keuken om te eten, een man begon met me te praten, een echte Australiër.  Hij kwam hier al jaren op vakantie om aan 'sportwandelen' te doen. Toen ik terug naar me kamer liep zag ik door de gang deur een kangoeroe op het grasveld zitten, snel even me camera gepakt en naar buiten gelopen. Ik loop dichterbij en verbaast zie ik dat er veel meer zitten, wauw! Opeens komt die Australiër aanlopen, hij vroeg ''Did you see the Emoe'' .. "Emoe?'' vroeg ik verbaast. Die liep schijnbaar ook hier rond, samen even gekeken of we hem nog zagen maar helaas. Toen nam die me nog mee naar het einde van de straat waar je uitkwam bij een sportveld, daar zaten nog veel meer kangoeroes! Hij vertelde me er veel over en we gingen op zoek naar een kleintje in de buidel, en yes we found one :D. Ik wist echt niet wat ik zag zoveel kangoeroes! Hij liep op een mannetje af en liet hem recht opstaan, mijn hemel wat zijn die groot.

7 Dec

Bleh verkouden en wat voelde ik me ontzettend slecht in ochtend. Ik besloot om toch naar het info centrum te lopen 2,3 km verder en onderweg even gestopt bij de drogist om neusspray te halen. Aangekomen bij info centrum was er eigenlijk niet veel te krijgen, mm voor niks gelopen. Een koffie gedronken en weer terug gewandeld naar het hostel. Ik voelde me iets beter na de lunch dus besloot, aangezien ik geen stilzitter ben, om toch een wandeling te gaan maken. Vanaf het sportterrein bij het hostel naar "Clematis Falls'' 2km omhoog. Was een erg leuk pad en leuke uitzichten, wel wat bewolkt dus dat was jammer. En het had niet geregend jammer genoeg dus de waterval was ook niet in werking. Ik had er een lekkere pas in met wandelen en vond de 2 km best kort, het volgend punt 'Chatauqau Peak'' was 2,4 km verder. Even op de kaart gekeken en besloot dat ik toch ook daar nog heen ging wandelen. Dat was een nog leukere wandeling want het pad bestond grotendeels uit rotsen waar je overheen moest klauteren. Aangekomen bij dit punt was het vanuit hier nog 2,5 km naar het dorp ''Halls Gap'' waar ik op het einde door de 'Botanic Gardens' moest. Terug in het dorp een Ice tea gedronken en terug naar het hostel gelopen. Het was een hele leuke wandeling en blij dat ik het heb gedaan. Ik verleg hier echt grenzen met dingen alleen doen. Ik zou thuis dus nooit alleen een boswandeling gaan maken en hier in vreemd land doe ik het wel eventjes met gemak. Terwijl ik dit trouwens zat te schrijven moest ik tussendoor even stoppen want voor me op het veldje kwam dan eindelijk de 'Emoe' voorbij, even foto maken haha. Ook liep er een hert en kwamen de kangoeroes weer tevoorschijn (16.00).  Helaas voelde ik me in de avond erg slecht. Door de wandeling was de verkoudheid wel in een keer losgekomen, dus dat was wel goed eraan. Er waren twee meiden op me kamer erbij gekomen, eentje begon ik even mee te kletsen en ze vertelde dat ze ook net verkouden was geweest. Ze gaf me wat strepsels die ze toch niet meer nodig had.. Jeej fijn! Daarna hebben we samen twee films gekeken in de tv ruimte, met de deken op bank want ja ook in Australië kan het koud zijn.

8 Dec

Ja ik had het nu dan echt goed te pakken, mega beroerd en flink hoesten. En door het vele hoesten had ik hoofdpijn en rugpijn gekregen. Even ontbeten en daarna maar weer fijn me bed ingekropen. De gehele dag maar in het hostel gebleven om te rusten.

9 Dec

Ook vandaag nog niet veel beter dus nog dagje rustig aan gedaan. Het was eindelijk wel weer lekker zonnig weer (30 graden) en tegen de middag dan ook maar even een wandelingetje naar dorp gemaakt en weer terug. Toen ben ik weer even in bed gaan liggen en heb ik 4 uur geslapen, teken dat ik het nodig had haha. Het was inmiddels 17.00 dus besloot om me wat eten te maken en na het eten naar het sportveld gewandeld, even bij de kangoeroes gezeten en weer terug gewandeld.

10 dec

Nog steeds niet helemaal fit. Het was lekker weer dus ik besloot om naar het dorp te wandelen. Ik besloot om even een koffie te drinken op een terras en wie zag ik daar opeens aankomen lopen.. Sean de tourdriver van me tour naar Philips Island. Haha was echt grappig om elkaar daar weer tegen te komen. Hij had een tour gedaan met een groep over de Great Ocean Road en vandaag dan nog The Grampians en dan reden ze weer terug naar Melbourne. Na me koffie rustig terug gelopen naar het hostel waar  ik de hele middag op bed heb gerust. En jawel dat heeft geholpen want 's avonds voelde ik me een stuk beter! :)

11 dec

Nog lekker rustig aan gedaan zodat ik weer fit ben als ik terug naar Melbourne ga.

12 Dec.

Om 10.46 had ik de bus naar het treinstation. Dit keer een grote bus en gek genoeg was het dit keer ook goedkoper dan toen ik aankwam, mm vaag. Aangekomen bij het treinstation ticket gekocht en was het nog half uurtje wachten tot de trein vertrok. Ik had wat hoofdpijn dus niet echt een fijne trein reis. Om half 3 was ik weer in Melbourne, jeej fijn om terug te zijn na een weekje eenzaamheid. Want ja als in The Grampians was het erg stil en zonder auto was er niet veel te doen en omdat ik ook nog eens ziek was, kon ik al helemaal niks doen. Dus het was een best wel eenzaam weekje haha, merja hebben we dat ook weer mee gemaakt. 1 nachtje nog keer in het United Backpackers Hostel en dan morgen vertrek ik naar Jill & Thijs :).

Sorry als ik af en toe woorden/namen in het engels typ gaat onbewust :p

See you later

xXxjes

1. Aldo vos:
    Beterschap gewenst.

Als schrale troost, je vader en ik hoesten al 5 weken de longen uit het lijf ...

Het is soms een lange weg naar herstel.

Maar het gaat gelukkig nu weer beter Downunder en Aboveup

Groetjes
  2. Verstegen:
    12 december 2014
    Alleen maar niet eenzaam , knap lekker op, mooie kaart van Victoria die zojuist in de bus valt, hier is de storm rustig maar aan de kust is code oranje , morgen hebben we C&L concert in Adam, hopen dat het dak liggen blijft op de concerthal.
    Groetjes aan de Limbo's in Aussie land, M & M, dikke kus!
  3. Monica:
    12 december 2014
    mooie natuur en die kangeroes blijven rare beesten. het voordeel van alleen reizen is dat je wel snel contact maakt met anderen.
  4. Chantal:
    12 december 2014
    Leuk verslag weer zusje..

Dikke kus
  5. Christel:
    12 december 2014
    Thuis hoef je ook niet alleen een boswandeling te maken. Als je dat wel zou doen.... Dan worden Rebbeltje en ik boos ;) ;)
  6. Christel:
    12 december 2014
    Jammer van het ziek zijn maart gelukkig ben je weer beter xxx
  7. Desiree:
    12 december 2014
    Bedankt voor je kaart zussie, fijn dat je weer opgeknapt bent. Maak er gezellige dagen van samen met jill en Thijs XXX van ons vijven
  8. Verstegen:
    31 december 2014
    De beste wensen voor een mooi en spannend 2015, nu nog in Down Under , straks in Limburg en Wageningen , wat heb jij een goed moment uitgekozen om dit van de wereld te zien! Bofkont!
    Alle succes voor de vervolg reis! Doe veel groeten aan Barbara in Brisbane, geniet van deze regio, heel ander klimaat dan in het Aussi zuiden. Zalig Nieuwjaar van Martin & Mariet.